آیا دانشگاه آزاد خوابگاه دارد؟

16 اردیبهشت 1403
۶ دقیقه زمان خواندن
property

در این مقاله از وبسایت خوابگاه یار، بزرگترین موتور جستجوی خوابگاه و پانسیون دانشجویی در کشور به بررسی خوابگاه های دانشگاه آزاد پرداخته ایم. با پیشرفت روزافزون زیرساخت‌های الکترونیکی دانشگاه‌ها و هم چنین با بیشتر شدن تعداد واحدهای دانشگاهی و دانشجویان، بسیاری از موسسات و دانشگاه‌ها در صدد ارائه خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات حضوری به واحدهای اداری دانشگاهی هستند. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشیار برای استفاده از خوابگاه ثبت‌نام کنند‌. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امکانات خوابگاهی بهره مند شوند.

البته باید اشاره کرد که کلیه واحدهای دانشگاهی آزاد از امکانات خوابگاه برخوردار نیستند. در این راستا منوی جدید «مدیریت امور خوابگاه‌ها» به سامانه آموزشیار افزوده شد. ثبت اطلاعات مکان‌های خوابگاه و اطلاعات آنها در آموزشیار توسط واحدهای دانشگاهی انجام می‌شود. دانشجویان نیز می‌توانند برای ثبت درخواست خوابگاه در همین سامانه اقدام کنند. در تصویر زیر، لیست خوابگاه های دانشگاه آزاد منتشر شده است:


جدول هزینه خوابگاه های دانشگاه ازاد

دانشگاه آزاد برای تحصیل هر ترم مبلغی را به عنوان شهریه از دانشجو می گیرد. دانشجویان دانشگاه آزاد که برای تحصیل به شهرهای دیگر می روند برای اقامت خود نیاز به خوابگاه دارند، به همین علت دانشگاه آزاد با تاسیس خوابگاه در برخی از شهر ها این مشکل را برطرف کرده است. خوابگاه جزو امکانات رفاهی بشمار می آید و در قبال آن دانشجو باید هزینه پرداخت نماید. هزینه خوابگاه دانشگاه ازاد با توجه به شرایطی که هر خوابگاه دارد و با توجه به شهر آن متفاوت است. اما به طور کلی شهریه ها در سال گذشته به صورت زیر بوده است:

☑️ هزینه خوابگاه دانشگاه ازاد از ترمی 400 هزارتومان شروع شده و با توجه به امکانات و شهر آن متفاوت است. همچنین خوابگاه به صورت تمام وقت و یا پاره وقت در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که همین امر موجب متفاوت شدن هزینه خوابگاه دانشگاه ازاد می شود.

به طور کلی هزینه خوابگاه دانشگاه ازاد به شرح زیر می باشد:



همچنین، دانشجویان دانشگاه آزاد که به هر علتی امکان استفاده از خدمات خوابگاه های دانشگاه آزاد را ندارند می توانند با ورود به وبسایت خوابگاه یار، اقدام به جستجوی خوابگاه یا پانسیون خودگردان در همه شهرهای کشور از جمله تهران، کرج، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، ساری، اردبیل، ارومیه، گرگان، یاسوج، کرمانشاه، بندرعباس، اهواز، لرستان، اراک و غیره نمایند.

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران + معرفی 5 خوابگاه برتر

03 بهمن 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402